[oberlist] SCA2023 / Coafură – un performance de Eva Holts [UA] (29.06.2023, 17:00)

Asociația Oberliht info at oberliht.org
Thu Jun 29 04:42:55 CEST 2023

[image: evaholts.jpg]

http://chiosc.oberliht.org/2023/06/29/eva-holts/

*SCA2023 / Spații Culturale Alternative*  în Chișinău și suburbii

*CHIOȘC AIR / **Coafură*
<https://zilelespatiuluipublic.wordpress.com/sca-2023/chisinau/oazis/> – un
performance de
*Eva Holts [UA]*
*Joi, 29 iunie 2023, 17:00-18:30**Oazis – salon de frumusețe* (str.
București 68, Chișinău)

*Eva Holts [UA]* participantă la programul de rezidențe artistice CHIOȘC AIR
<http://chiosc.oberliht.org/air>, va executa lucrarea *Coafură* în salonul
de frumusețe Oazis – un performance ce face vizibile consecințele
războiului din Ucraina. Documentarea video a acestui performance va fi
prezentată ulterior în programul expozițional
<https://zpatiu.wordpress.com/2023/06/26/sca2023-program-expozitional/> al
Casei Zemstvei, la Zpațiu, pe *1* și *2 iulie 2023*.

*Fire, resturi de plastic și țesături care au fost găsite pe teritoriul
școlilor nr. 18 și nr. 21 din Cernihiv (Ucraina), sunt împletite în
propriul meu păr. Aceste școli au fost distruse de o rachetă rusească în
2022. Eu și tatăl meu am studiat la școala nr. 18, iar mama mea la școala
nr. 21. Războiul de amploare a intrat în viața fiecărui ucrainean și într-o
încercare simbolică, voi încerca să tai cu consecințele sale în acest
performance. *(Eva Holts)

*Eva Holts [UA]* născută în 1994, este o artistă absolventă în fotografie
la școala MYPH a lui Sergiu Melnichenko. Ea fotografiază obiecte, în
special jucării, combinându-le în moduri indirecte, împreună cu articole de
uz casnic, alimente sau flori, apoi așezându-le în casă, pe stradă sau în
aer liber. Combinația specifică de elemente și interacțiunea lor în spațiu
este punctul ei cheie, pentru că atunci se întâmplă ceea ce Eva numește
magie – lucrurile prind viață. Presupusul ei rol este acela de a determina
potențialul și condițiile în care lucrurile ei ar lua viață.

-

*Oazis* este un salon de frumusețe din Chișinău, care oferă servicii în
cosmetologie. Acesta va servi drept spațiu pentru performance-ul artistic
al *Evei Holts*. Performance-ul va fi documentat și prezentat sub formă
de lucrare video în cadrul programului expozițional *SCA2023 / Spații
Culturale Alternative
<https://zilelespatiuluipublic.wordpress.com/sca-2023/>* la *Zpațiu* în
Casa Zemstvei (str. Al. Șciusev 103, Chișinău).

-
Acest performance are loc în cadrul programului de evenimente *SCA2023 /
Spații Culturale Alternative*, organizat de Coaliția Sectorului Cultural
Independent din Republica Moldova <https://cscirm.wordpress.com/> și Asociația
Oberliht <http://oberliht.org/>, cu suportul Fondului Noii Democrații
<https://www.newdemocracyfund.org/> (Danemarca), Ministerului Culturii al
Republicii Moldova <https://mc.gov.md/>, Primăriei Municipiului Chișinău
<http://www.chisinau.md/ro> și Fundației Culturale Europene
<https://culturalfoundation.eu/>. Întregul program de evenimente
*SCA2023/Spații
Culturale Alternative* îl găsești aici:
https://zilelespatiuluipublic.wordpress.com/sca-2023/
<https://zilelespatiuluipublic.wordpress.com/sca-2023/?fbclid=IwAR3wCwrqwu8a8ByCigpp7zxACrTJ8oCx7ZNlbPg4LcIjlygli_6brebgDxA>

--
Asociația Oberliht
022 286317 / 079910102
info at oberliht.org
http://oberliht.org/suport/

asociază-te / follow us
https://www.telegram.me/oberliht
https://www.facebook.com/asociatia.oberliht
https://www.instagram.com/asociatia_oberliht/
https://www.youtube.com/channel/UCvsyoCq3aczyvtsfTvKyqyw/videos

aboneaza-te la [oberlist] / subscribe
https://lists.idash.org/cgi-bin/mailman/listinfo/oberlist
portal informational pentru arta si cultura din Moldova
information gateway for arts and culture from Moldova